Trenutno najpopularniji servis u većini zemalja je Facebook. Ako negdje nije najpopularniji, onda je na drugom ili trećem mjestu.
Po popularnosti i ostvarenom Internetskom prometu sa ovom društvenom mrežom može se mjeriti samo veliki Google. No Facebook ipak nije svugdje broj jedan - postoje zemlje u svijetu u kojima Facebook još uvijek nije postigao svoju dominantnu poziciju.
Koje su to zemlje?
Države preostale za osvajanje
Tvrtka Pingdom načinila je istraživanje Internetskog prometa u više od 130 država svijeta i saznala gdje se to Facebook još nije uspio popeti na sam vrh. Cilj im je bio proaći države u kojima Facebook nije unutar prvih 5 mjesta (obično nakon 5. mjesta popularnosti naglo pada ostvareni promet).
Rezultat istraživanja je prilično interesantan karta svijeta. Područja obojena crvenom bojom su zemlje u kojima je Facebook daleko od najpopularnijeg servisa ili ga uopće nama.
Slika preuzeta sa www.pingdom.com
Istraživanje je pokazalo:
- Facebook je u potpunosti "pokorio" zapadne zemlje kao i jugoistočnu Aziju te Australiju i Oceaniju.
- U Kini je (od strane državnih vlasti) Facebook blokiran (Kina je najveće i najbrže rastuće online tržište)
- Facebook se vrlo slabo koristi u Japanu (također jedno od najvećih online tržišta). Između ostalog, Japanci se gnušaju Facebookove slabe zaštite privatnosti i inzistiranju da profili predstavljaju stvarne osobe.
- U državama istočne Europe i Rusiji Facebook je značajno manje popularan nego u ostatku Europe.
Potencijal "neosvojenih" država
U nekim od "neosvojenih" država, osobitu u Kini i Japanu, postoji ogromna količina potencijalnih korisnika, ali postoji i već dobro utaborena konkurencija. Slijedi pregled država u kojima je Facebook po prometu ispod petog mjesta (te države su označene crvenom bojom na gornjoj slici).
Država |
Internet promet (Alexa traffic rank) |
Broj Internet korisnika |
---|---|---|
China | Blokiran | 420,000,000 |
Iran | 26 | 33,200,000 |
Japan | 15 | 99,143,700 |
Belarus | 11 | 4,436,800 |
Russia | 10 | 59,700,000 |
Brazil | 8 | 75,943,600 |
Kyrgyzstan | 8 | 2,194,400 |
Latvia | 8 | 1,503,400 |
Ukraine | 8 | 15,300,000 |
Kazakhstan | 7 | 5,300,000 |
Vietnam | 7 | 24,269,083 |
Poland | 6 | 22,450,600 |
Moldova | 6 | 1,295,000 |
Prema Googlovim podacima, u zemljama gdje je popularan, Facebook koristi oko 50% Internet korisnika. Ukoliko bi Facebook ostvario takvu penetraciju i u državama gdje još nije dominantan, pridobio bi nekoliko stotina milijuna novih korisnika (zbroj korisnika iz gornje tablice podijeljen sa 2 iznosi oko 382 milijuna).
Zaključak
Jasno je da se Facebook želi proširiti i na preostale države. Time bi zasigurno baza njegovih korisnika nadmašila jednu milijardu.
Mogući problem Facebook bi mogao imati sa lokalnim društvenim servisima koji su jako popularni u tim zemljama (Mixi i Twitter u Japan, Orkut u Brazilu, vKontakte u Rusiji, QQ u Kini...). No obzirom na Facebookove dosadašnje uspjehe, imaju li ovi uopće šanse?
Sadržaj članka i prikazani podaci preuzeti su sa www.pingdom.com